1.9.20

Tillbaka!

Hej på er alla trogna läsare!
Första september och hösten är här.

Känns som att jag svikit er en smula denna sommar!
Men kanske jag ska förklara orsaken ...
 
Vi har tillbringat mestadelen av sommaren på vår sommarstuga i Blaxnäs,
och där har jag inte min dator, som jag gärna tar till då jag 
ska blogga!
Säkert går det även på mobilen, men det känns ovant!

 På bilden nedan har vi tagit en behövlig paus ... 

 
... för jobbat har vi gjort i sommar!
 
Vi har nämligen renoverat ett "uthus" vid sommarstugan som så småningom
blev till en galleria ... *Galleri Fyrin* 
 
OCH det har min käre make gjort nästan alldeles själv! 😍
Påbörjats förrförra året men största delen är gjort i sommar! 

Yttertaket ombyggt, golv, väggar, fönster och innertak är nybyggt!
Mer än halva huset hade jordgolv från förr!
 
 


 

                               Så äntligen den 12 juli kunde vi öppna dörren till galleriet!

DÅ, den dagen firade vi även våra jämna födelsedagar och bjöd på kaffe och tårta
i ett tillfälligt uppsatt stortält ... med över hundra gäster ...
en riktigt bra dag på alla sätt ...
 

Fyren, "Fyrin" (på dialekt), kom på plats!

Och här är vi ...

 Interiör från galleriet ...

Detta var detta från den dagen i juli ...
nästa gång visar jag mera vad jag/vi gjort denna sommar ...

Ha en skön dag denna första dag i september ..

                                              då solen skiner och mätaren visar +19 grader!
 

 

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Grattis på bemärkelsedagen, den firades ordentligt ser jag. Vilket härligt galleri du fått, vilken duktig snickarmake du har! Fint att du kan visa upp dina kreativa alster i så fin miljö. Bara älskar pinngardinerna!

Välkommen tillbaka till bloggeriet. Ha en fortsatt fin dag.
Kramar från Eva-Mari

Mina fotostunder sa...

Trevligt! Mycket jobb men så fint det blev!
Kram!